Petis, Boliivia ja Pisco

Mul j2i eelmine kord postituse kirjutamine tehnilistel p6hjustel pooleli. See viga tuleb nyyd parandada. Lyhidalt. Centro de Limas astusin ma igavusest ja uudishimust vabatahtlikult klassikalisse l6ksu, kus sind kuhugi urkasse meelitatakse ja seal p6hjalikult peedistatakse. Kuna mul oli ainult v2he raha kaasas ja ei kaarte ega dokumente siis olid tingimused siiski ysna kontrollitud. Asi algas nii, et boliivlasest bandiidist moosekant viis mu peat2navalt yhte hiinalinna folkloori- ja k2rbseurkasse. Kohal polnud vigagi peale karja beelzebublaste(porik2rbeste) ja r6vedate vagla(lat)riinide. Kohalik, puidust, k6rvalise asukohaga ja indiaanishamaani koobast meenutava sisustusega koht. Boliivia folk huilgas. Mu boliivist senjoor v6ttis endale vabaduse minu nimel meelevaldselt mingi hunnik pisco sourit tellida, mille hinda minule ytlemast kategooriliselt keelduti. Ok, iseenesestm6istetav. Siis ilmusid v2lja p6hipahad ehk yks no tavaline baarikylastaja(omaaarust t2ielik ristiisa) ja seestunud teenindajad, kes k6ik koos teiste kurja k2silastega sinu vastu tootavad. Istusin siis koos boliivlasest vuntsi ja mingi kohaliku allilma2ssaga juturingis ja avardasin natukene oma pilti kohalikust reaalsusest. Muidugi esitati mulle hiigelarve ja kurjustamise peale lubati sellest pool maksta, ent ei antud raha tagasi ja pakuti potensiaalseid kokaiini- ja oopiumitehinguid ning hoorasid, giiditeenust, hispaania keele eratunde, taksoteenust ja mida k6ike veel. Imestasin isegi kui peale paari esimest lonksu ikka veel teadvusel olin ja ei imestanud, et l6puks minu kulul joodi. Nii v2ikese rahaga nii palju tsirkust, vassimist, valetamist, nahast v2ljapugemist, absurdseid ettepanekuid, karjuvat eba6iglust ning sinu 6igustatud kysimuste systemaatilist ignoreerimist(teenindajate poolt) igalt poolt ei saa. Igati amysantne ja samas masendav situatsioonikoomika. Yks kord jube p6nev, ent samas piisavalt 66vastav, et tulevikus sellise lollim2ngimisega enam ei tegele.
Headest uudistest ja toredatest syndmustest kah. T2na k2isime Andrea vanavanematel ja sugulastel kylas. Linnaosa ei m2leta, ent klassikaline peruu pyhap2eva p2rastl6una. Peeti paari synnip2eva ja soodi k6vasti. Vanaema r22gib isegi ketshua keelt ja vanaisa on p2rit Cuscost. Sugulased olid tavalised pere- ja tooinimesed ja lapsed lasid kah ringi. Maja oli suur, kivine ja k6le. K2isime ka maja betoonist katusel kus kunagi kasvatati kanu ja merisigu ja muid elajaid. Seal oli neist asukatest j2rgi j22nud igik6ntsa ja tyhje puure. Maja katuselt oli hea vaade Lima sierrale ehk linna22rele, kus algavad m2ed milledele inimesed on slummid ehitanud. See on m2en6lvade viisi sanitatsioonita putkasid.
Homme saabub siia Andrea ema, kes toob endaga kaasa Coloradost p2rit gringogirl'i, kelle vastu on vahetatud praegu Colorados resideeruv ja 6ppiv Andrea noorem 6de. See colorado tydruk peaks h2sti hispaania keelt oskama ja viiulit m2ngima ja n2dalaks koos Andrea emaga siia j22ma. V2gagi v6imalik, et reisin koos nendega n2dala p2rast IIo'sse, mis asub l6unas Tshiili piiri 22res. Soovin, enne m2rga hooaega Arequipa l2histel trekkida ja oma v6imed proovile panna.
Eile k2isime ka yhel peruu peol siin meie naabruskonnas. P2ris elav seltskond ja korralik pidu, ent ma olen siiski veel k6ikv6imalike barj22ride t6ttu autsaider ega saanud kellegagi hoobilt sina peale.
J2rgmisel n2dalal on plaanis ka yhel livinginperu.com foorumirahva kogunemisel k2ia kui midagi ette ei tule. Kohvitamised, salsatunnid ja kultuurivahetust puudutavad vestlused on v6imalikud.

No hay comentarios.: