Fuck with turistas

Vaatamata Madriidi rahetormidele ja minu Bogota lennu edasilykkamisele olen ma elus ja arus ja Uues Maailmas. Tervises ma ei ole, sest mul on ilmselt k6riv2hk v2ljaloonud yleoo. Peruu, aga on muidugi nii piisavalt uskumatu koht, et retsept on siin suvaline formaalsus ja apteegist saab peaaegu et mida iganes lihtsalt osta. Antibiootikumid, depressiooniravimid, kanged unerohud ja rahustid ja mis k6ik veel on k2eulatuses kui rahakott lubab.
Saabusin paar p2eva tagasi oosel. S6itsin lennujaamast taksoga meie "perimeetrisse", mis kujutab endast palju taraga ymbritsetud ja turvameeste valvatud kvartaleid San Migueli linnaosas. Elektriaiad, mehitatud valvepostid, jalgratastel patrullid, valveseadmed ja k6rged metallaiad on m6eldud selleks, et pahad inimesed slummist siia ei tuleks ja meie autosid ja telekaid 2ra ei viiks ning meie elude kallale ei kipuks. San Miguel on hea linnaosa, aga headuse m6ttes keskmisel tasemel. Otse meie kvartalite k6rval asub Lima loomaaed nimega "Legendide park". Meie maja ees on k6rge myyr, mille taga asub loomaaia hyljatud osa mingi jube suure savikynkaga. Ookulle kuuleb regulaarselt. T2na p2eval kui ennast pesin ulus hunt ja kuuldavasti pidavat ka l6vi moirgeid kuulma. Ehk kokkuv6ttes p6hiliselt on ookull, aga natukene on pelikani ka.
Lima linnana on teadagi igas m6istes imeline. Ka sarkastilis-iroonilises m6ttes. Hiigelmetropol ilma metroota on ysna r2ige leiutis. Meie jaoks t2hendab see yhistransporti marsade, busside ja tavaliste taksode n2ol, mis teeb elu kohati ysna ebameeldivaks ja keeruliseks. Teine ysna m6juv n2htus on muidugi slummid, millesse mina veel kuidagi suhtuda ei oskagi. Need on hirmsad ja mystilised kohad. Kuni t2naseni olen ma poolkogemata "valedes getodes r2ppimas" k2inud paar korda teelt eksimise t6ttu. Slummid on v2ga 22rmuslikud ning neis on teatud v6lu. Yhest kyljest paeluvad, ent teisest kyljest kui piisavalt sygavale 6igesse slummi jalutada siis on t2iesti kindel, et kui sa sealt ise v2lja jalutadki siis alasti ja l2bipekstult. Eestlased ei ole slummidega harjunud ja mina isiklikult ei m6ista nende kohtade olemust veel yldse. J2rgmine agulikogemus on Gamarra (loe Gomorra) turg, kuhu l2heme Andreaga homme v6i ylehomme. Kohe esimesel Lima p2eval 2rkasin kell 6:00, saatsin Andrea kooli ja 6ppisin temalt kuidas kollektivosid (marsasid) kasutada ning l2ksin San Isidrot ja Miraflorest avastama. San isidros sattusin kohe kohalikule kanalaibaturule ja selle taga asuvasse agulisse ning Miraflores j2ttis ysna kylmaks. Seal on kyll ilus k6rge kaljurannik ja gringode ostukeskus sellel, ent suundusin Mirafloreses asuvasse South American explorers Clubi, mis on huvitav ja kasulik gild l6una-ameerikas reisijatele ning ostsin Lima kaardi ja yht-teist kirjandust. P2ev oli t2is ysna teravaid elamusi, ent muidugi mitte nii teravaid kui eilne p2ev kui ma Centro de Limas igavusest valede meestega valesse kohta l2ksin. Centro de Lima on linna ajalooline keskus. Limast r22kides mainitakse alati kohutavalt tihti Miraflorest, mis on Limale veits sama nagu New Yorkile Manhattani tipp, aga v2ga tagasihoidlik ja vaikne versioon. Centro de Limas k2ib siis t6eline aktsioon.

No hay comentarios.: