Desnudo en Desaguadero

Mul on veel v6imalus jagada teiega oma t2nase kyllaltki omap2rase p2eva syndmusi. Peale 9 h yhe paksu peruu mehe k6rval bussis kannatamist saabus yllatav teade, et oleme Peruu-Boliivia piiripunktis. Ja seda k6ike 2 h enne Punot, kust ma olin plaaninud seniyletatud piirile s6ita(ca 2,5h). Kuigi arvasin alguses, et tegemist on tuttava Yunguyo piiripunktiga, tuli peatselt ilmsiks, et tegemist on Desagauderoga. Olin 6nnelik, sest uskusin, et s22stan veits raha ja aega. Olgugi, et kell oli alles 4 hommikul olin meeleldi n6us ca 3,5 h v2ljas ootama kuni piir lahti tehakse. Sisuliselt puudus enne piiri avamist igasugune kontroll liikluse yle piiril. Jalutasin paar korda Boliiviasse ja tagasi. Lebasin veits m2rjal ja kylmal betoonist plazal. Hiljem kui pissile l2ksin ryndasid mind ootamatult kurjad penid. Yks lendas ysna toorelt peale, ent kiire taganemine p22stis ja p22sesin marutaudita. Otse piiril Titicaca kaldal s6tkusid poris, prahis ja igasugu pasas l2bisegi linnud, sead ja krantsid. Nemad teadagi toituvad selle karjuva keskkonnaprobleemi pealt.

Enne piiri avamist avanes v6imalus einestada ning palusin suppi kartulitega. Sain lambapeasupi koos m6ne kartuli ja lamba l6ualuuga(+hambad:) Minu vastas istuv mees uuris, et kust tulen ja kuhu l2hen ise samal kahe suupoolega suppi luristades ja kiites, et mekkivat nagu muiste. Tal oli supikausis pool kolpa koos pooliku silmaga. Maitse oli nagu ikka, aga need kuradi lihatud supikondid kausis on kyll ylearused.

Siis l2ks piiriyletuseks. Alguses mingid pikad sabad, ent peale Peruu lahkumistempli saamist kui olin teel Boliivia putkade poole, peatas mind Peruu piirivalve. Pagasikontroll! V2ga huvitav. Seisin koos kolme rohelistes bomberjakkides ametnikuga mingis majakeses lahtise akna ees. Kotti piiluti vaid korraks sisse ega puistatud, kyll aga huvitasid neid hirmsasti mu isiklikud esemed ja raha. Kraamisin taskud lauale. Yks piirivalvuritest v6ttis mu suurema k22ndnoa k2tte ja tegi mingeid tapmisliigutusi ning vaatas mulle seepeale kysivalt otsa. Kostsin selle peale,
et l6ikan leiba ja tomatit kui parasjagu telkimas olen. Siis algasid kysimused raha kohta, et kui palju ja kas on dollareid ja eurosid jne. Kraamisin oma boliviaanode sularahavaru v2lja. Need loeti 3 korda yle. J2tkusid kysimused dollarite kohta. Vastasin, et ei kasuta dollareid ega eurotsooni valuutat. Igaks juhuks kysiti veel paar korda dollarite kohta. Ilmselt j6udsid l6puks nemadki j2reldusele, et surm ka ei v6ta dollareid sealt, kus neid ei ole. Saaga j2tkus sellega, et yks meestest piilus mulle sellelahtise akna ees nagu muuseas aluspykstesse. Selgus, et ma seal drooge ei hoia. L2bi mind ei katsutud ja kotis oleks v6inud kah kes teab mida olla. Sellega komejant ka l6ppes ja mind lasti minema.

Boliivia majakeses t2itsin tavap2rase vormi, sain vormile templi ja andsin j2rgmise laua juures passi koos vormiga 2ra. Ametnik l6i templi sisse, ent m2rkas siis, et seal k6rval ilutseb juba vana 30 p2eva tempel. Siis hakati kammima. Et sul pole ikka 6igust viibida riigis aastas yle 30 p2eva jne. T2ielik jama! Mul oli eelmisest 30-st p2evast 25 kasutatud ja uus aasta saabub 3 p2eva p2rast jne. Isegi kui see oleks t6si olnud, mis ametnik v2itis, oleks m2nguruumi maailm olnud. Lugu l6ppes koletu (vist altk2emaksu) v2ljapressimisega. Seisin tyybiga tagaruumis, pakkusin lahendusi, aga mees oli kole kangekaelne,hoidis mu passi k2es ja ajas iga lahenduse peale s6rad vastu. Siis teatas, et tuleb trahvi maksta. Kysisin, et kui palju. Vargan2gu vastas, et: "Oleneb." Kuna muid kupyyre polnud siis ulatasin 100 bolivianose (u 180 kr) ja sellega asi ka lahenes. See raha lendas muidugi otse tema taskusse ja see 30 p2eva jutt on iba. Viisat saab pikendada ja Peruu piirilei virisetud kui uuesti riiki sisenesin viimati. Boliiviaga peaks sama olukord olema. Aga seda on reisijatega varemgi juhtunud ning v2hemalt Desaguaderos juhtub kindlasti ka edaspidi. Ma usun, et Yunguyos poleks sellist tsirkust korraldatud, sest sealt k2ib p2evas palju v2lismaalasi l2bi ja sellised juhtumid pandaks varem v6i hiljem suure kella kylge. Oleks olnud v6imalik mees kuradile saata ja teisest kohast piiri yletada v6i uuel aastal tulla, aga see oleks u sama palju maksnud. Oli kogemus, aga Desaguadero on edaspidi nisht nisht.

La Pazis kylastasin Zona Suri ehk kroosuste linnaosa. Rahulik ja meeldiv hoolitsetud paik. Maastureid on roogatult palju ja kontrast ylej22nud yle 60 protsendi elanikkonnaga, kes elan allpool vaesuspiiri on m6tlemapanev. Kohalik supermarket, kust paar spetsiifilisemat asja ostsin, oli halb yllatus. Kui kakaomaal kysitakse 100g kohaliku shokolaadi eest 9.50 ehk u 17 kr siis ega see p2ris 6ige ei ole. Muud tooted olid samuti enam-v2hem eesti hinnaskaalal. V2liturud on muidugi palju odavamad.

6htul k2isin "RocknRollat" vaatamas ja lahkusin positiivses meeleolus. Nalja sai k6vasti.

1 comentario:

Anónimo dijo...

päris teravad elamused :)
ja head uut aastat !