Oso es todo

Huanuco


Kivimets


Meie lastekodu on samuti katoliku kiriku keskus (koos kabeliga, kus peale soogikordi anumas k2iakse, 6htuti ja n2dalavahetustel on pikemad piinad). Padre, k6igi vaimne isa, on suht kubjas ja sunnib v2ikeseid lapsi suuri kive, kartulikotte jms kandma keskp2evases leitsakus ja p6letavas p2ikeses koos kurjade verek2rbestega. Domineerivad ka k2rbeste peletamiseks kasutatav hingemattev suits mis tuleb mingist p6levas prahi 2mbrist ja tolm mille tuul yles keerutab. 12 - aastased tootavad juba raskete p6llukirkadega, keravad pinnast pahupidi ja toksivad vagusid. Ent teema juurde tagasitulles olen mina nagu juba eelmises postituses mainitud samuti ilmutus. Kuna 90 protsendi peruulaste sotsiaalne intelligents/taktitunne/kompetents/jne mis puudutab v66ramaalasi on allapoole igasugust arvestust siis jah, kurb. Asiaat v6i neeger siin maal kyll olla ei tahaks. Peruulaste seas on ka palju rassistasid, kes sind n2hes maha sylitavad, sind muul moel m6nitada yritavad, lihtsalt "gringo!" roogivad, et su t2helepanu v6ita ilma m6juva p6hjuseta. Umbes sama absurdne on siin valgena opereerida kui situatsioon Tallinnas, kus t6mmule inimesele t2naval iga nurga peal "hei latino!" karjutaks.
Nagu ka Kadrile meeldib minulegi kraave kaevata ja s2herdust tood teha, millest meil muidugi puudust ei ole. Inglise keele 6ppimisest on siin k6ik v2ga huvitatud ja sellega v6ib laineid lyya. Algtaset on ikka kole lihtne ja pingevaba 6petada ka. V2ikestele lastele 6petan yhe 6piku abiga tervitamist, enda tutvustamist ja lihtsate lausete moodustamist. Ega siinsed keskkooli6pilased samuti oluliselt k6rgemal tasemel pole.
Minul on samuti pagana roll t2ita. Meie dogmaatikud siin on kindlasti yksjagu rafineeritumad kui mustad dshunglivaimulikud, ent samamoodi pisut puritistid. Alguses ma yritasin madalat profiili hoida, k2isin missadel ja ytlesin, et Eesti on evangeelne/luterik/protestantlik jne, ent nyyd on mull t2iesti kopp ees nendest avemariadest, 1,5 h missadest, valusatest p6lvedest ja mingitest "kuula mind oo senjoor" lauludest. Ytlen, et ma pole relogioosne(olen agnostik), et eestlased on realistid ja ateistid ja et meid ei koti katoliku kirik. Kirikus ja kabelis ei k2i. Ma olen piisavalt tublisti tood teinud ja oskan piisavalt h2sti inglise keelt, et endale siin selliseid privileege lubada nagu usu eiramine. Vahest l2hen isegi nii kaugele, et r22gin Pachamamale laama feetuste ohverdamisest. Aga mitte provotseerival toonil ja valede inimeste kuuldes. Aga katoliku kiriku (silmakirja)teenrid on alati parajad omakasupyydlikud kuradid olnud ja ma ei usu, et minu kreedo siin pyhadele isadele eriti korda l2hebki.
Palka mulle mu too eest ei maksta ega taskuraha, ent katus on pea kohal ja hea toit laual. Seltskonda on samuti k6vasti. Peseme ennast toatermperatuuril veega, mis tuleb tynnist endale kopsikuga p2he kallata. kraanid ja dushid on olemas, ent need on vaid lugematute tynnide t2itmiseks ja keeratakse kaks korda p2evas natukeseks ajaks lahti. See on t2iesti ok, sest tegemist ei ole linnaga kus "lahtiriietumine oleks v2ga halb m6te".

Yks hea tarbimissoovitus: kuulake cumbiat! See musastiil on siinmail ylipopulaarne (raadio, diskoteegid, baarid, telekas). Kuulan ise olude sunnil hommikust 6htuni. Selle j2rgi tuleb jalga keerutada samuti. Yks peruu p6hib2nde on Grupo 5
http://www.youtube.com/watch?v=v8pI9GR3QlQ ent netis on lugematu hulk erinevaid latinolandia cumbiaprojekte. Ja sooge maguskartuleid ehk bataate.
Kui koerad, natsionalistad ja terroristad v2lja arvata on argip2ev Peruus t2iesti rahulik ja ohutu. Hirmus ohtlikud on kohalikud kokteilid ja hinnad baarides. Eile n2iteks avastasin ennast yksinda 6htul kell 7 baari ukse taga selle avamist ootamast, et j2lle midagi v2ga-v2ga head saada. Kuna siin normaalset kohvikultuuri ei ole ja suitsumees pole ma juba Oxapampast saadik siis on m6nuainetega kitsas k2es. Tavaline toit asendab meelemyrgid ainult v2ga ekstreemsetes tingimustes, nagu k6rgm2estikumatkal n2iteks.
J2rgmine kord ma kirjutan sellest kuidas k6ik mu s6brad on tydrukud ja heidan valgust turvakodu v2ga sympaatsetele, tookatele ja h2stikasvatatud lastele. Samuti tuleb juttu sellest, miks peaaegu k6ik kaubad peale k2sitoo Peruus lihtne ostmata j2tta on.

No hay comentarios.: